Da er jeg tilbake på banen, og denne gangen tenkte jeg skulle snakke litt om tv-serien Blackpool.
Blackpool er en britisk mini-serie på 6 episoder som handler om, ja, Blackpool, en by med håp om å bli Englads Las Vegas. Det er i en av arkadene her en mann blir funnet død, og politiet kommer for å etterforske, som de så ofte gjør i slike tilfeller. Eieren av arkaden blir raskt den hovedmistenkte, og et rivalri utvikler seg mellom eieren, Ripley Holden, og etterforeskeren, Peter Carlisle. Det at Carlisle sover med kona til Ripley bak ryggen hans hjelper selvsagt ikke.
Det som skiller Blackpool fra andre "Who done it?" serier er at det er en musikal, men ikke av den vanlige sorten. Det er ikke skuespillerne som synger sanger som er laget for serien, det er skuespillere som synger med på orginale opptak av kjente sanger som passer sånn nogenlunde inn i settingen.
Blackpool er i og for seg en festlig serie, men mer enn 6 episoder hadde jeg ikke holdt ut. Mimingen til sanger er festlig de første to-tre episodene, men det blir fort gammelt, og jeg forstår fortsatt ikke hvordan Carlisle falt for kona til Holden etter å ha snakket med henne i nøyaktig 3,5 sekunder. De har et forhold med omtrent like mye kjemi som Lupin og Tonks i Harry Potter. Jeg fatter heller ikke at han er villig til å risikere mordetterforskingen sin ved å lyve for henne om hvem han er og innlede et forhold til henne. It doesn't make sense!
Alikevel vil jeg påstå at dette er en serie som er verdt en kikk, selv om jeg ikke har planer om å se den igjen, om enn bare fordi det alltid er fint å se på David Tennant og hans oral fixation.

Til slutt vil jeg la dere kikke på et musikknummer fra serien som aldri blir gammelt. To menn som danser tango med hverandre mens de mimer til Nancy Sinatras "These boots are made for walking."


Labels: , , ,

9 Respons pŒ “Jannicke anmelder tv-serie: Blackpool”

  1. # Blogger Hjorthen

    Hmmm...jeg ble litt nysgjerrig på denne, mulig jeg må sjekke den ut. Men si meg, har den ikke gått på NRK? Det hørtes så kjent ut med denne mime-syngingen.  

  2. # Blogger Jannicke

    Jeg rotet litt rundt på Internett etter det spørsmålet, og skulle du sett, du har helt rett. Blackpool ble vist på NRK i 2006.  

  3. # Blogger Henning

    Jeg så Predator 2 i dag. Adam Baldwin er med der. Utrolig hva som dukker opp altså  

  4. # Blogger Kristin Storrusten

    Jeg er så fornøyd, ass!  

  5. # Blogger Henning

    ÆÆÆÆ!! Hva skjedde med den trauste brune bloggen?  

  6. # Blogger Kristin Storrusten

    Den ble drept. Det var skikkelig action, for den bet bedre fra seg enn jeg hadde trodd.  

  7. # Blogger Henning

    Jeg vil også ha sånn! Hvordan gjør man det? Har på følelsen av at dette er et Kristin verk, hilfe mich!  

  8. # Anonymous Anonymous

    Ser ut til at dette er plassen å skryte over den nye layouten. Det blei brått mykje meir oversiktleg og headeren var jo kjempemessig, verkeleg beskrivande for mykje av innholdet.  

  9. # Blogger Jannicke

    Asbjørn: Takk skal du ha, jeg elsker den jeg og, spesielt headeren.  

Post a Comment



© 2008 The Cortex Feed | Basert pŒ K2 Template av GeckoandFly. Redigert og fornorsket av Kristin Storrusten.

free hit counter