Da er jeg tilbake på banen, og denne gangen tenkte jeg skulle snakke litt om tv-serien Blackpool.
Blackpool er en britisk mini-serie på 6 episoder som handler om, ja, Blackpool, en by med håp om å bli Englads Las Vegas. Det er i en av arkadene her en mann blir funnet død, og politiet kommer for å etterforske, som de så ofte gjør i slike tilfeller. Eieren av arkaden blir raskt den hovedmistenkte, og et rivalri utvikler seg mellom eieren, Ripley Holden, og etterforeskeren, Peter Carlisle. Det at Carlisle sover med kona til Ripley bak ryggen hans hjelper selvsagt ikke.
Det som skiller Blackpool fra andre "Who done it?" serier er at det er en musikal, men ikke av den vanlige sorten. Det er ikke skuespillerne som synger sanger som er laget for serien, det er skuespillere som synger med på orginale opptak av kjente sanger som passer sånn nogenlunde inn i settingen.
Blackpool er i og for seg en festlig serie, men mer enn 6 episoder hadde jeg ikke holdt ut. Mimingen til sanger er festlig de første to-tre episodene, men det blir fort gammelt, og jeg forstår fortsatt ikke hvordan Carlisle falt for kona til Holden etter å ha snakket med henne i nøyaktig 3,5 sekunder. De har et forhold med omtrent like mye kjemi som Lupin og Tonks i Harry Potter. Jeg fatter heller ikke at han er villig til å risikere mordetterforskingen sin ved å lyve for henne om hvem han er og innlede et forhold til henne. It doesn't make sense!
Alikevel vil jeg påstå at dette er en serie som er verdt en kikk, selv om jeg ikke har planer om å se den igjen, om enn bare fordi det alltid er fint å se på David Tennant og hans oral fixation.
Til slutt vil jeg la dere kikke på et musikknummer fra serien som aldri blir gammelt. To menn som danser tango med hverandre mens de mimer til Nancy Sinatras "These boots are made for walking."
Blackpool er en britisk mini-serie på 6 episoder som handler om, ja, Blackpool, en by med håp om å bli Englads Las Vegas. Det er i en av arkadene her en mann blir funnet død, og politiet kommer for å etterforske, som de så ofte gjør i slike tilfeller. Eieren av arkaden blir raskt den hovedmistenkte, og et rivalri utvikler seg mellom eieren, Ripley Holden, og etterforeskeren, Peter Carlisle. Det at Carlisle sover med kona til Ripley bak ryggen hans hjelper selvsagt ikke.
Det som skiller Blackpool fra andre "Who done it?" serier er at det er en musikal, men ikke av den vanlige sorten. Det er ikke skuespillerne som synger sanger som er laget for serien, det er skuespillere som synger med på orginale opptak av kjente sanger som passer sånn nogenlunde inn i settingen.
Blackpool er i og for seg en festlig serie, men mer enn 6 episoder hadde jeg ikke holdt ut. Mimingen til sanger er festlig de første to-tre episodene, men det blir fort gammelt, og jeg forstår fortsatt ikke hvordan Carlisle falt for kona til Holden etter å ha snakket med henne i nøyaktig 3,5 sekunder. De har et forhold med omtrent like mye kjemi som Lupin og Tonks i Harry Potter. Jeg fatter heller ikke at han er villig til å risikere mordetterforskingen sin ved å lyve for henne om hvem han er og innlede et forhold til henne. It doesn't make sense!
Alikevel vil jeg påstå at dette er en serie som er verdt en kikk, selv om jeg ikke har planer om å se den igjen, om enn bare fordi det alltid er fint å se på David Tennant og hans oral fixation.
Til slutt vil jeg la dere kikke på et musikknummer fra serien som aldri blir gammelt. To menn som danser tango med hverandre mens de mimer til Nancy Sinatras "These boots are made for walking."
Labels: david tennant, klipp, musikal, tv-serier
9 Comments
Skrevet av Jannicke Saturday, December 29, 2007 at 2:15 AM.
Ok, jeg har aldri hørt om tv-serien Blackpool før, men etter å ha sett dette klippet MÅ jeg se den!
1 Comments
Skrevet av Jannicke Friday, October 5, 2007 at 5:32 AM.




