Jeg tror jeg er litt forrelsket i Bill Bailey.
Og Simon Pegg.
Og Stephen Fry.
Og Hugh Laurie.
Og Nick Frost.
Og Alan Davies.
Og bittelittegranne Dylan Moran.
Muligens Jessica Stevenson til en viss grad.

Jeg har nok en ting for britiske komikere.

Det må også sies at Quite Interesting er et helt fantastisk show. Hvor ellers lærer man at Henrik den VIII giftet seg med Lord Pembroke, og at de gamle grekerne lagde dildoene sine av brød?
Dessuten tror jeg Stephen Fry er litt streit for Jo Brand.

Labels: ,

7 Respons pŒ “And bark! They have to gnaw on bark!”

  1. # Blogger Sif

    Å, det er godt å se det er flere av oss, Jannicke... Du er sikkert fullstendig oppdatert på dette allerede, men jeg har noen tips til deg: Fakta på lørdag sin dokumentar 'Stephen Fry - Manisk depressiv' (jeg fant den på helsefaghøyskolen her i Fredrikstad) og tv-programmet 'Never Mind the Buzzcocks'. For ikke å SNAKKE om 'The Big Fat Quiz of the Year 2006' (begynn med den og se BFQY 2007 etterpå).

    Fantastisk! *Klappe ivrig*  

  2. # Blogger Jannicke

    Noel og Russel er så søte i BFQY!
    (Jeg har da sett begge alt).
    BFQY er helt, helt fantastisk! Har bare sett det på youtube så langt, men skulle gjerne kjøpt dem på DVD. Å se David Walliams bli mer og mer furten er også gøy.
    Jeg har brukt uttrykket "Congratuwelldone" jevnt og trutt siden jeg først så dette.

    Har da også sett my Buzzcocks på youtube. Foretrekker Simon Amstell av programledere, og blir alltid glad av å se på Bill Bailey der. Phil Jupitus er ikke verst, han heller, men Bill er best, så Simon, så Phil.

    Får kanskje ta en titt på den dokumentaren.
    Får jeg forresten anbefale boken "The Moab Is My Washpot"? Stephen Fry's selvbiografi. Han skriver ikke lenger enn til han fyller 20, men den er utrolig interessant, og jeg fatter ikke at han tørr å være så ærlig.  

  3. # Blogger Sif

    Haha, jeg visste vel du var langt foran meg! :)

    Har du sett Buzzcocksepisoden der det er en som skal være Bill i lineupen? Kostelig!

    Jeg hikstet meg gjennom den dokumentaren - det er, som du sier, utrolig hvor ærlig og åpen Stephen Fry er. Min 61 år gamle engelske veninne er forøvrig overbevist om at Stephen ER Oscar Wilde :D  

  4. # Blogger Jannicke

    Stephen Fry = Oscar Wilde har vært min teori i evigheter og!

    Har ikke sett den episoden, nei. Husker du noen av gjestene så jeg kunne finne den?

    Forresten, dette er kanskje for mye å håpe på, men du følger ikke med på Doctor Who, gjør du? Eller så du kanskje på Life on Mars da det gikk?  

  5. # Blogger Sif

    Uff, da jeg flyttet hjem fra England i januar satt jeg og så alle de tre siste sesongene av Buzzcocks i ett, så jeg aner ikke hvilke gjester som var med i hvilke episoder... Men jeg skal jammen si fra om jeg finner den igjen :) Christmasbuzzcocks er også verdt å bruke litt tid på :)

    Jeg har enda ikke sett verken Doctor Who eller Life on Mars, men det står på listen min! Jeg har lest bloggen din ganske lenge og får mye bra tips som jeg utsetter til ETTER dumme EU-kunnskap eksamener og slikt..  

  6. # Anonymous Anonymous

    Stephen Fry - Manisk Depressiv er en utrolig bra dokumentar.
    Han beskriver bedre enn noen andre hvordan lidelsen utarter seg. Var helt sykt hvor mye jeg kjente meg igjen i!

    Uansett, jeg kunne giftet meg med Dylan Moran. Når som helst!
    :o)  

  7. # Blogger Sif

    *hvisker forsiktig borte på sidelinjen*

    Jeg skal se Dylan Moran i York i oktober..

    *smiler forsiktig for seg selv*

    2 dager på rad!!!

    *går bananas*  

Post a Comment



© 2008 The Cortex Feed | Basert pŒ K2 Template av GeckoandFly. Redigert og fornorsket av Kristin Storrusten.

free hit counter