Jeg har oppdaget noe litt forstyrrende.
Jeg har tilbrakt en del tid i det siste på å rote meg gjennom en viss tv-serie om politimenn på 70-tallet. Dette kommer av at jeg så en annen serie med politimenn på 70-tallet. Jeg har enda en tv-serie på vent som handler om.... du gjettet riktig, politimenn på 70-tallet!
Dette er ikke det som er forstyrrende. Det som er forstyrrende er at jeg har utviklet et altfor godt forhold til bilene deres.
Hver gang politimennen mine er i faresituasjoner som involverer biljakt i høy hastighet, forsøk på å tvinge noen av veien eller politimennen som gjemmer seg bak bilen fordi de blir skutt på presterer jeg å hyle "Ikke skad bilen!" (Når sant skal sies hyler jeg "Don't hurt the car!" fordi de ville jo uansett ikke forstått norsk).
Jeg innså jeg hadde nådd nye høyder da en av politimennene mine fant en bombe i bilen til partneren sin. Som enhver dødelig (og muligens også Jack Harkness) ville gjort, rygget han sakte men sikkert unna. Mens han gjorde det, satt jeg og tenkte "Redd bilen da, mann!". Jeg ville, med hånden på hjertet, at politimannen min (som jeg er veldig glad i), skulle risikere liv og lemmer for å redde bilen. Det er ikke engang en bra bil. Stor som en flåte, og den er ikke i stand til å ta en sving uten at bilen sklir sidelengs minst tre meter. Kan nesten sammenlignes med serien. Den er ikke spesielt bra, men man blir glad i den.

Her kan dere se bilder av to biler jeg har et sånt forhold til:



Andre fremkomstmidler jeg har et sentimentalt forhold til:


I blame Top Gear!


Jeg håper The Professionals ikke har en bil! Jeg har allerede en stygg aning om hvordan mitt forhold til Ford Granada vil forandres om jeg begynner å se The Sweeney.

Labels: , , , ,

1 Respons pŒ “Follow that car!”

  1. # Anonymous Anonymous

    Og så fort du begynner å se BSG så kommer du til å legge til enda et bilde her ;)  

Post a Comment



© 2008 The Cortex Feed | Basert pŒ K2 Template av GeckoandFly. Redigert og fornorsket av Kristin Storrusten.

free hit counter