Hvor enn jeg går på internett for tiden snubler jeg over referanser til en bok ved navn Twilight, som nå også blir en helaftens spillefilm.
Plottet, så vidt jeg har fått med meg, er en ung jente som flytter til en ny by og starter på en splitter ny videregående. Hun er ikke den eneste nykommeren. En gruppe ufattelig vakre søsken dukket nemlig opp like før hun gjorde det.
Kort sagt er de veldig pene menneskene vampyrer, og en av dem blir forelsket i hovedpersonen, som selvsagt blir forelsket tilbake.

Hvorfor er jeg interessert i dette samlebåndsproduktet? Jo, nå skal du høre.
Hvor enn jeg gikk, hørte jeg folk referer til denne boka som den om de "glitrende vampyrene". Jeg trodde dette var en eller annen form for metafor for å beskrive hvor perfekte og vakre vampyrene i boka var. Jeg tok feil. Vampyrene liker nemlig ikke sollys fordi det får dem til å glitre! De brenner ikke, de glitrer! Sånn, på ordentlig!
I tillegg har de ikke hogtenner, og drikker ikke blod. Jeg ser ikke helt noen forbindelse med vampyrer i det hele tatt, med untak av at de er udødelige.

Jeg vurderer å faktisk lese denne boka. Det må jo være minst like morsomt som å se Eragon. Glitrende vampyrer! Hvem kan motstå?

Labels:

0 Respons pŒ “The Tale of The Sparkly Vampires”

Post a Comment



© 2008 The Cortex Feed | Basert pŒ K2 Template av GeckoandFly. Redigert og fornorsket av Kristin Storrusten.

free hit counter