Noen av dere har kanskje fått med dere at jeg fra tid til annen nevner et tv-show ved navn Life on Mars. De virkelig oppvakte av dere har kanskje til og med skjønt at jeg er litt glad i dette showet.
Hvor mange som har fått med seg at det lages en amerikansk versjon av herligheten vet jeg ikke, men det var bare et tidsspørsmål, var det ikke? Lager ikke alltid amerikanere sin versjon av gode, britiske tv-serier? Jeg venter i spenning på den dagen de prøver å takle Doctor Who.

Jeg har prøvd å ha et åpent sinn når det kommer til den amerikanske utgaven. Jeg har aldri trodd at det blir like bra som orginalen, men når det er basert på noe så bra som Life on Mars var, måtte det vel bli ok? Det stemte ikke.
Jeg har nemlig sett traileren, og i løpet av de 2 minuttene klarte jeg å hate både Sam og Gene. Amerika fikk meg til å mislike Gene! Jeg hadde aldri trodd det skulle være mulig!
Det er også noe galt når Sam, som stort sett bruker hele serien på å bli banket av Gene plutselig er større og sterkere enn ham. Dette er ikke bra.

*klamrer seg til John Simm og Philip Glenister*
Ikke forlat meg! Vær så snill, ikke forlat meg!

For de av dere som liker å kjøre litt ekstra sakte forbi bilulykker, finnes traileren her.

Labels:

2 Respons pŒ “Life on Mars: Once More, In America”

  1. # Anonymous Anonymous

    Jeg har ikke sett den britiske versjonen, men det må jeg tydeligvis gjøre. Ville bare si at den traileren har ingenting å gjøre med det ferdige produktet å gjøre. De flyttet hele produksjonen til New York, fikk inn Harvey Keitel som sjefen og Michael Imperioli fra Sopranos. Håper du liker det ferdige produktet bedre. Jeg elsket den.  

  2. # Blogger Jannicke

    Flimra, Flimra, Flimra. Jeg har da, etter at dette ble postet, sett både den orginale US piloten som fant sted i Los Angeles med Colm Meany og den nye piloten med Harvey Keitel og Michael Imperioli. Jeg er da tross alt fanatisk opptatt av den britiske utgaven, og følger selvsagt da med på alle utviklingene til den amerikanske i tillegg. Den første piloten sugde så hardt at jeg holdt på å begynne å gråte. Pilot nummer to var faktisk ganske ok. Den var selvsagt ikke i nærheten av hvor brilliant og vakker orginalen var (beste regi, lyssetting og cinematography ever!), men for en generisk, amerikansk politiserie var den faktisk ganske bra. Den føltes ikke som orginalen i det hele tatt, og karakterne, på tross av like navn, ligner ikke engang på de britiske karakterene (og nei, jeg snakker ikke utseendemessig, selv om de ikke ligner der heller), men sett fra et objektivt synspunkt kan jeg se hvorfor du likte den episoden. Jeg vil fortsatt anbefale at du ser den britiske serien først, fordi den er fantastisk. Beste TV-serien jeg noensinne har sett, alt er godt gjennomført (plot, utseende, karakterer, dialog, ypperlige skuespillere osv.) Og det er bare 16 episoder. Tro meg, du vil ikke angre!  

Post a Comment



© 2008 The Cortex Feed | Basert pŒ K2 Template av GeckoandFly. Redigert og fornorsket av Kristin Storrusten.

free hit counter