Da jeg var i England i påskeferien kom jeg over et "tre filmer for 20£" salg. Jeg hadde lyst på to av filmene der, og regnet meg fort frem til at de to til orginal pris ville koste mer til sammen enn om jeg slang på en tredje. Etter mye søking etter en film jeg hadde lyst på som jeg ikke hadde fra før. Til slutt ga jeg opp og plukket ut Confetti, en film jeg hadde sett noen plakater for når den kom ut, men det var det. Det var en Britisk rom-com, og om intet annet var den vel underholdene, tenkte jeg. Jeg så den i dag med søsteren min.
Plottet går ut på at bryllupsmagasin holder en konkurranse hvor det paret med det mest orginale bryllupet vinner et hus. Audition holdes, og tre finalistpar velges.
Et par velger å kjøre tennis-tema på sitt bryllup, det neste gjør bryllupet sitt om til et gigantisk musikalnummer og det siste paret er naturister og vil vies i Adam og Evas drakt. Høres ikke ut som noe spesielt minneverdig, gjør det? Jeg ble derfor overrasket når filmen viste seg å ikke være som forventet i det heletatt. Det hele var spilt inn som om det var en dokumentar for bryllupsbladet. Rollefigurene er over the top, men på en veldig ekte måte. Du ser sider av mennesker du kjenner i rollefigurene, og det er umulig å ikke fnise. Spesielt imponerende er det når mesteparten av filmen er improvisert av skuespillerne. Det fantes ikke manus eller call sheets, bare en generell retningslinje om hvor filmen skulle ende. Skuespillerne fikk leke fritt i alle scenene, noe som ga dialogen en veldig "ekte følelse". Spesifikt må Martin Freeman ha skryt for å være ufattelig søt, Stephen Mangan for å være provoserende drittsekk og Jimmy Carr for å være Jimmy Carr.
Det må også nevnes at, på tross av den noe sarakastiske tonen filmen har, er det også en del søte øyeblikk, da spesielt med tidligere nevnte Martin Freeman, hvor man ikke kan annet enn å "Ååååh'e" høyt. Vanligvis har jeg meget lite problem med min singeltilværelse, men denne filmen hadde øyeblikk hvor jeg måtte klemme litt på Gregory, mitt kose-substitutt. (Gregory er et midlertidig navn. Forslag på noe annet mottas med takk)
Avsluttningsvis vil Gregory og jeg absolutt anbefale filmen, og gir den en 7/10.

(Gregory og meg)

Labels:

6 Respons pŒ “Jannicke Anmelder Film: Confetti”

  1. # Anonymous Anonymous

    Så vil jeg foreslå at du oppkaller Gregory etter meg :-p  

  2. # Blogger Isobel

    Hm, denne skal ses i kveld når min bedre halvdel er på guttetur i skogen.  

  3. # Blogger Kristin Storrusten

    Børge (mitt kosesubstitutt) het opprinnelig Georg, til jeg ble for full til å huske nettopp det. Georg er er bra kosenavn, og det er lett å omdøpe fra Gregory.

    Foreløpig bryggevarsel: Meg og deg (kjære), Ole, Anna Katharina, Bettmo, Sigurd, Thomas og en Erlend jeg ikke kjenner.
    Jeg tar med engangsgriller &plastglass &ketsjup og slike ting.

    Vi sjåast.  

  4. # Anonymous Anonymous

    Han heter Æln, men han har blitt sjuk og kommer ikke likevel. *trekke på skuldrene*  

  5. # Anonymous Anonymous

    Gregory <3  

  6. # Blogger Isobel

    Hm. filmen var egentlig ikke så veldig mye mer enn ok. Jeg så Aliens etterpå, og det var mye kulere :)  

Post a Comment



© 2008 The Cortex Feed | Basert pŒ K2 Template av GeckoandFly. Redigert og fornorsket av Kristin Storrusten.

free hit counter