Jeg var hjemme i Norge i helgen (storkoste meg, om dere lurte), men da søndagen kom, var det på tide å dra tilbake til England. Etter nesten to timer tilbrakt på bussen til Torp, for så å frese gjennom en 5 minutter lang innsjekking, kø inkludert, var det på tide å gå gjennom passkontrollen.
Jeg leverer inn pass og billett, og damen i kassen tar pent imot. Så ser hun på meg.
"Reiser du sammen med noen?" spør hun vennlig. Jeg rister på hodet. Hun ser ned på passet mitt. Ser fødselsdatoen. "Neimen, du er jo stor jente, jo!" utbryter hun. Jeg nikker, tar passet mitt tilbake når hun tilbyr det, og forlater skranken.

Stor jente, ja. 22, faktisk. Ikke bare er jeg gammel nok til å fly alene, damen, men jeg er også gammel nok til å bo alene i utlandet!

Labels: ,

5 Respons pŒ “Stor jente”

  1. # Anonymous Anonymous

    *ler* noen holder seg ung lenge vet du ;)  

  2. # Blogger Kristin Storrusten

    Kanskje ikke flyplassansatte er utstyrt med den største intelligensen?  

  3. # Anonymous Anonymous

    Næmmen, er du stor jente?! Hihi :)  

  4. # Anonymous Anonymous

    Hadde jeg aldri gjetta!  

  5. # Anonymous Anonymous

    hehe, godt å høre vi er flere :) jeg jobbet som vikar på en barneskole her om dagen, og satt ute i skolegården i storefri og leste en bok. Plutselig kommer en lærer bort til meg og sier: "næmmen, sitter du her alene, du da!" Jeg ser opp, og da ble han litt flau, hihi:) (De eldste elevene der er 13!) Sukk. jaja, vi holder oss godt, jannicke ;) håper du får en fortsatt fin høst der borte :) klem fra tone  

Post a Comment



© 2008 The Cortex Feed | Basert pŒ K2 Template av GeckoandFly. Redigert og fornorsket av Kristin Storrusten.

free hit counter