Nok en sann historie fra virkeligheten, dere:

Morfaren min tok bussen nå nylig i jobbsammenheng. DVS, morfaren min jobber som postbud, og tar med seg posttrallen sin på bussen ned til ruta han går. Så der sitter han, i full uniform, på setet for eldre og uføre. Inn kommer en annen eldre mann. Mannen begynner å kjefte på morfaren min, og sier at han skal reise seg for eldre så de får den plassen.
"Jasså?" sier morfar. "Det kan godt hende jeg er eldre enn deg." Den grinete mannen tviler sterkt.
"Jeg er 40-modell," sier mannen, og forventer at morfaren min skal reise seg og kanskje til og med be om unskyldning. Morfar blir sittende, definetivt uimponert.
"Jeg er 36-modell," svarer han fornøyd, og påpeker når historien gjennfortelles at han her fikk "lim i rompa". Det var ikke snakk om å flytte seg.
Den grinete mannen må fint finne seg en annen plass.

Jeg er ikke så veldig redd for å bli gammel med genene jeg har fått. Alle i familien min ser ti år yngre ut enn de er. Morfaren min og tvillingbroren han ser 15-20 år yngre ut.

Labels:

5 Respons pŒ “Forever Young”

  1. # Anonymous Anonymous

    Du ser jo glatt ti år yngre ut enn du er selv, søta! Eller er du ikke gammel nok til å ta det som en kompliment?  

  2. # Blogger Jannicke

    Jeg har selvinnsikt nok til å vite at jeg ser sånn ca 12 år gammel ut fremdeles, men jeg vet ikke helt om du er den rette til å kommentere på det, vennen. ;)

    Jeg er villig til å ta "søta" som et kompliment.  

  3. # Blogger Isobel

    Det er en viss sannsynlighet for at du bør ha samme livsstil som morfar og onkel ole for å se like ung ut når du når deres alder.... Det skulle innebære 20+ x Trondheim - Oslo, Nordkapp - Lindesnes, USA på tvers (alt på sykkelryggen), Oslo - Stavanger, Bergen - Oslo og Trondheim - Oslo (til fots) og forøvrig en generelt hemningsløs sunn livsstil.

    It's not all genes, Darlin'  

  4. # Anonymous Anonymous

    Morsom historie!

    Digger at noen setter de gamle, sure pensjonistene på plass!  

  5. # Blogger Isobel

    Ja, særlig når det er de enda eldre, spreke og blide pensjonistene :)  

Post a Comment



© 2008 The Cortex Feed | Basert pŒ K2 Template av GeckoandFly. Redigert og fornorsket av Kristin Storrusten.

free hit counter