Jeg har alltid trodd at som en innbitt Star Wars fan har det vært min plikt å hate Star Trek, så det har jeg gjort, høylydt, siden jeg var 14, det vil si de siste 8 årene. Så kommer det Star Trek film på kino. Jeg skulle ikke se den, men internett gikk plutselig helt over styr, så da tenkte jeg at jeg kanskje burde ta en titt for å kunne gi min informerte mening. Det var ca.30% av årsaken til at jeg gikk. De resterende 70% var Simon Pegg.

Hva er så min nylig informerte mening?
Jeg elsket filmen. Den var cheesy, og J.J. Abrams kunne godt ha kuttet ned på bruken av flare, men ellers? Elsk. Jeg elsket Kirk, Spock, Scotty, Uhura (selv om hun godt kunne fått et litt lengre skjørt og mer å gjøre), Sulu og McCoy. Jeg storkoste meg med en ordentlig godfilm man ikke trenger å være en Trekkie for å like, man trenger nesten ikke være sci-fi fan engang.

(Og ja, jeg har så vidt begynt å kikke på episoder fra Star Trek: The Original Series. Campy fun times med skuespill som godt kunne trengt litt ekstra jobb og slåsscener som desperat trenger en koreograf. Jeg tror jeg kan like dette.

Labels:

8 Respons pŒ “To boldly go where no Jannicke has gone before”

  1. # Anonymous andrine

    Føler det samme som deg når det gjelder Star Wars/Star Trek rivaliseringen... Men filmen var utrolig underholdende! Og wow, så kjekk han som spiller James T. Kirk er!  

  2. # Anonymous andrine

    http://chris-pine.org/imgs/albums/userpics/001%7E2.jpg

    Aaaahh!!  

  3. # Blogger Jannicke

    Andrine: Takker og bukker for herlig bilde. Chris Pine er en heit hunk, det er ingen tvil. Jeg ser fram til å se mer av ham i framtiden, if you know what I mean. *wink, wink, nudge, nudge*

    Det er vanskelig å komme over fordommer man har bygget opp over flere år, men det er verdt det.  

  4. # Anonymous andrine

    Krysser fingrene for at vi får se flere Star Trek-filmer fremover med han som Captain Kirk ;)  

  5. # Blogger Henning

    Nå har jeg etter langt om lenge sett igjennom alle Star Wars filmene (mulig du husker at jeg mest sannsynlig var eneste SW-jomfru på SW panelet hvor Mads Eriksen kom for sent) og jeg har vel enda tilgode å bli imponert. Den først (episode 4) var jo over nesten før den var kommet ordentlig igang. Oppfølgerene er hakket bedre, men jeg ble sittende å vente på det som har trollbunnet så mange. Så satte jeg på prequel triologien og den rev jo ned det det fine ved de øvrige filmene.
    Nå hjelper det vel neppe at jeg så über-digitalis-superspice versjonene, altså de som limer hue på han lille kidden i episode 1 på Darth Vader når Luke Skywalker møter sin frykt inne i hula til Yoda... Men det er George Lucas som har limt det på fordi det stemmer med visjonen hans. Jeg skal ikke begynne med Padme/Anakin diskusjonen.
    Så når Star Trek (aldri vært noen überfan der heller, men har nå sett det på tv) kommer med en så bra film, for den er jo såååå bra! så er det helt naturlig at den stjeler noen slitne SW fans som bare har fått servert bais siden Jedi Returns.

    Puh!

    Så til det jeg egentlig hadde tenkt å spørre om: Hva slags skole er det du går på Jannicke? Og hvor mye koster det?  

  6. # Anonymous Andrine

    http://www.geekstir.com/did-the-new-star-trek-movie-ripoff-star-wars

    Hihi  

  7. # Anonymous hysing

    Skriv mer Jannicke. Jeg vet ikke om alt du skriver er like spennende, men det er skøy å lese bloggen din. Da gjør det seg med jevntlige innlegg.  

  8. # Anonymous Anonymous

    Skjørtene til Uhura er forresten enda kortere i originalserien. Det er riktig festlig å se henne prøve å sette seg på en anstendig måte i bakgrunnen i scenene der hun bare er statist.  

Post a Comment



© 2008 The Cortex Feed | Basert pŒ K2 Template av GeckoandFly. Redigert og fornorsket av Kristin Storrusten.

free hit counter